FANDOM

Rozmazany

Rozmazany obraz w źle ustawionej rozdzielczości Win XP

Wiele osób spotkało się z tym problemem. Zwykle dzieje się to po formacie komputera. Na początku upewnijmy się, że posiadamy aktualne sterowniki do karty graficznej i ewentualnie monitora.

Jeśli sterowniki są aktualne a problem nie ustępuje są na to inne proste rozwiązania:

  • Zmiana rozdzielczości na największą możliwą: prawy przycisk myszy na pulpit >> Właściwości >> Ustawienia >> Rozdzielczość ekranu i suwak maksymalnie w prawo.
  • Zmiana Częstotliwości odświeżania ekranu. Wchodzimy tak jak w poprzednim kroku w Ustawienia Ekranu i klikamy "Zaawansowane" >> Monitor >> Częstotliwość odświeżania ekranu. Zmiana na najmniejszą możliwą zwykle pomaga, ale można sprawdzić również inne. Jest to spowodowane tym, że karta nie nadąża tak szybko wyświetlać obraz na ekranie, który ma taką możliwość.
  • Użycie Technologii ClearType. Jest dostępna na komputerach z Windowsem:
  1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Panel sterowania, kliknij ikonę Wygląd i kompozycje, a następnie kliknij opcjęEkran.
  2. Na karcie Wygląd kliknij opcję Efekty.
  3. Kliknij, aby zaznaczyć pole wyboru Użyj następującej metody wygładzania czcionek ekranowych, a następnie kliknij na liście pozycję ClearType.