FANDOM

Artykuł dotyczy problemu braku dźwięku w telewizorze, lub monitorze przy podłączeniu przez hdmi, które potrafi transportować sygnał audio.

Zintegrowana karta graficznaEdytuj

Sprawdź czy posiadasz zainstalowane sterowniki audio dla płyty głównej. Są one najczęstrzym problemem braku dźwięku.

Karta graficzna - NVidiaEdytuj

Na wstępie należy zaznaczyć, że nie każda karta graficzna NVidii - zwłaszcza starsza - posiada wbudowaną kartę dźwiękową pozwalającą na przesył dźwięku przez hdmi. Niektóre modele posiadają specjalne gdniazdo SPDIF, które należy podłączyć przewodem widocznym na zdjęciu do płyty głównej (musi posiadać takowe gniazdo). W przypadku mojej płyty głównej jest oznaczone HDMI_SPDIF1. Tym sposobem przez kabel hdmi zostanie przesłany dźwięk z karty dźwiękowej płyty głównej. Podwójny wtyk wpinamy w kartę graficzną, natomiast dwa piny wpinamy w odpowiednio: GND (masa- przewód czarny) <> GND, a SPDIF (sygnał- przewód czerwony) <> SPD0. Nazwy te mogą się różnić w zależności od producentów podzespołów. Jeśli podłączenie przewodu nie pomogło, być może problem leży po stronie sterowników, lub w biosie funkcja SPDIF jest wyłączona.

SPDIF

Karta graficzna - RadeonEdytuj

W przypadku Radeonów sprawa jest dużo prostsza. Wszystkie modele posiadają wbudowane karty dźwiękowe, więc wystarczy ściągnąć odpowiednie sterowniki do karty graficznej. Czasem wymagane jest również ściągnięcie sterowników Realteka- ATI HDMI Audio Device. Dostępne do pobrania tutaj